Béla bácsi és a naplopók, avagy mi egy adminisztrátor próbája?

2017.10.16

Béla bácsi, aki a szomszédban lakott azt mondogatta, csak azok érnek valamit, akik dolgoznak a két kezükkel, kapálnak, házat építenek, sütik a kenyeret, vagy megszerelik az autót. A többi csak naplopás. Ő csak azt vette figyelembe, amit látott maga körül. Totálisan rosszul gondolta. Nem látta, hogy mennyi munka kell, hogy legyen neki elég melója, és legyártsa a napi csavar mennyiséget, és hogy valaki jól tartsa nyilván, hogy mennyit dolgozott, és percre pontosan kifizessék a túlóráját, mert az neki jár. Béla bácsi nem tudta, hogy vannak emberek akik a termékeket állítják elő, vagy a szolgáltatást nyújtják, és vannak, akik azért dolgoznak, hogy legyen, mit termelni vagy szolgáltatni, illetve kezelni a szükséges admin munkát. Ők azok akik Béla bácsi szemében a naplopók.

(Hogy mi is egy adminisztrátor itt olvashatod el : https://homoffice.webnode.hu/l/blogbejegyzes-kepekkel/ )

Egy vállalkozás vezetőjének okosan kell gondolkodnia az alkalmazottakkal.. Ha a termelés igényli, akkor olyan embereket kell alkalmaznia akik előállítják a terméket, azonban ilyenkor is szükség van a háttérmunkára. (számlázni, értékesíteni, anyagrendelés... stb.) 

A hátérmunka elvégzéséhez három lehetőség van.

Az első, hogy maga a cég tulajdonos ugrik be, és intézi az ügyeket. Számlázz, anyagot rendel, csinálja a marketinget, fizetést számol, és takarít.. stb. Ez hosszútávon nem túl optimális megoldás, mert hajlandóak benne ragadni a munkakörökben, ami a terjeszkedése rovására megy. Ha ezt választod, készülj fel, egy idő után azt érzed, nincs semmire sem  időd.

A második, hogy felvesz valakit, és ha mázlista, akkor azonnal a megfelelő személyt alkalmazta. Ha úgy döntesz, hogy alkalmazottat veszel fel, ne arra figyelj milyen papírja van, hanem nézd meg, hogy mit tud. pl. ha gyorsírót keresel, akkor adj neki egy szöveget, hogy írja le. Ha pénztárost, nézd meg, tud-e visszaadni... stb. Ha nem megy tökéletesen, az sem gond, de figyeld meg, hogy hajlandó-e tanulni, fejlődni, vagy mereven ragaszkodik ahhoz, hogy jól tudja a rosszat. Mi is az adminisztrátor próbája? Az, hogy képes e egyszerűen és gyorsan felmérni és kezelni a helyzeteket. Ha képes fejlődni, megoldani egyszerűen problémákat, és akar is dolgozni, vedd fel! Ők nem naplopók.

A harmadik, hogy külsőst alkalmazol alvállalkozóként, átmeneti vagy állandó időre a feladatok egy részének elvégzésre. Azokat a munkákat, amit irodán kívül is meglehet oldani, add ki egy virtuális asszisztensnek , akik specializálódtak bizonyos területekre. Mivel általában vállalkozók, értenek a területükhöz, és felelősségteljesen ellátják a munkájukat, hisz szeretnék megtartani a piacuk. A virtuális asszisztens távolról (általában otthon) dolgozik különböző ügyfelek számára. Ha pár órára vagy bizonyos feladatok elvégzésre van szükséged segítségre, akkor bérelj egyet, a szabadságodat bérled meg vele. Ha van könyvelőd, tulajdonképpen már ezt is teszed. Miért ne lehetne más feladatkörökre is ezt tenned?

Hogy mi is a virtuális asszisztens, és mire lehet őket bérelni, ezt lesz a legközelebbi témánk.

Addig is jó terjeszkedést neked!

© 2017 Homoki Beatrix, 6000 Kecskemét 1073 Budapest
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el