Adminisztrátor valóban csak Gizike?
Sok cégnél találkoztam már azzal a szemlélettel, hogy az adminisztrátor, legyen az férfi vagy nő, nem más mint Gizike. Kávét főz, ül a gép előtt, és hatalmas papír halmaz tornyosul körülötte a szélrózsa minden irányába, és ő az, aki csak a felesleges pénzt viszi a cégnél, míg mások dolgoznak, és így is bánnak vele. KOLONCKÉNT.
Ezek a vállalkozások egy idő után kátyúba fognak jutni.

A Wikiszótár szerint az adminisztrátor, "Egy szervezet tevékenységeit irányító személy, aki a termeléssel vagy a szolgáltatással kapcsolatos problémákat kezeli, a többi embert irányítja. Eredete: adminisztrátor < középmagyar: adminisztrátor < latin: administro (szolgál, segít) < minister (szolga)] " ( referencia: (https://wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Adminisztrátor)
Az adminisztrátor tehát egy olyan személyt takar, aki a termelő személyzetet szolgálja. Egy jó adminisztrátor előre gondolkodik, problémákat old meg és távolít el a termelés útjából, és képes dolgokat elintézni. Képes egy adott helyzetet felmérni, és végleges kezelés céljából megoldani vagy megoldást javasolni a vezetőknek.
Az, aki ezt csinálja, az adminisztrátor. Szolgálja a cég terjeszkedését, vagyona bővülését. Az, aki nem tud a munkakörében ránézni a helyzetekre, és kezelni azokat, az csak Gizike, és valóban csak a pénzt viszi.
Sokan próbálnak spórolni az admin személyzeten, de az a termelés vagy a szolgáltatás rovására megy. Ha nincs egy jó értékesítőd, hogy eladja a termékedet, ha nincs egy jó adminosod, hogy nyilvántartsa a dolgokat, egy jó pénzügyesed, aki kordában tartja a bevételeid és a kiadásaid, és a kötelező bevallásokat, egy jó marketingesed, aki a legzseniálisabb módon és helyről felhajtja neked a piacot.. stb., akkor bizony vak szerencsével lehet stabil bevételed egy ideig, de hosszútávon ez bizony a céged kudarcához fog vezetni.
Egy vezető próbálhat ugrálni egyik munkakörből a másikba, és kezelni mindent. Hirdetni, és számlákat írni. Értékesíteni. Kezelni a megrendeléseket. Nyilvántartást vezetni, és megannyi ilyen apróság. Ha kicsi a cég ez elmegy egy ideig, de a termék és a terjeszkedés rovására. Ha ezt vallod, sosem leszel nagyobb.
Egy jó cégvezető megérti, hogy bizony szüksége van jó adminisztrátorokra.
Egy kisvállalkozásnál ez a 22 csapdája. Szükség lenne valakire, de hát nincs elég bevétel a fizetésére és annak terheire. Terjeszkedni kellene, hogy több legyen a pénz, de ahhoz szükség lenne valakire. Őrjítő!!!
Átmenetelig vagy véglegesen egy virtuális asszisztens, titkánő vagy egy adminos nagy segítség lehet bizonyos típusú munkák elvégzéséhez. Nem kell alkalmazni, és csak valóban a megtermelt munka után fizetsz.
A virtuális asszisztens után itt tudsz többet olvasni: https://hu.wikipedia.org/wiki/Virtuális_asszisztens
Hogy hogyan válassz adminisztrátor, és mi az adminisztrátor próbája? Ezzel foglalkozunk legközelebb.
Addig is jó terjeszkedést neked!
Homoki Beatrix